söndag 6 september 2009

Trappa på plats

En hel vecka har jag varit borta så när jag åkte ut till huset i lördags var det med spänd förväntan, vad har hänt, har vi fått trappa, kök, golv, färg? Det var många frågor och när jag kommer in i huset så ser jag till min stora glädje, vår trapp är monterad. Och oj vad fint det blir!!!!!!!!!!!!!!!!! Alldeles fantastiskt, precis som jag har sett det framför mig. Det kommer att bli så bra, såhär ser trappen ut. Vi får en liten vrå under trappen som vi kan använda för förvaring.

Väggen ovanför trappen är målad i den vita färgen som vi komemr att ha genomgående i hela huset.

En annan rolig överraskning var att golvet på nedervåningen också var lagt, snickarna har hunnit med mycket under förra veckan :)


Köket hade också anlänt men det hade dem inte monterat upp ännu. På tisdag nästa vecka kommer vår kamin. Ska ut imorgon och snacka med snickarna om vad det är de kommer att göra nu. Har försökt skriva ner vad vi måste inhandla, här är det som jag har kommit på hitintills:

  • Utelampor
  • Vägglampor i trapp och badrum
  • Badkarsblandare
  • Kakel till köksön
  • Måttbeställa spegeln i badrummet.

Tror det var det mesta, får kolla upp när snickarna behöver allt och sätta datum på inköpen. Det går ju fort nu snart inflyttning. Ska bli intressant imorgon och höra vad som händer denna vecka ute på bygget. Denna vecka är jag hemma så då kan det nog bli lite mer uppdatering.

Inga kommentarer: