söndag 13 september 2009

Helgens bravader

Helgen var dedicerad till att skruva ihop Ikea möblerna till tvättstugan. Vi valde ju bort en allbänk som vi fick ganska mycket pengar för, och köpte stommar, luckor, lådor, sink och bänkskiva för samma pengar från Ikea :) Lördag morgon började vi med att bära in allt till huset och sätta igång. Måste säga att Ikea verkligen har tänkt till när det gäller alla smarta lösningar för ihopmonteringen. Det gick supersnabbt att montera ihop åtta stommar med luckor. Monteringsanvisningarna var klockrena och alla skruvar var med.

Däremot blev vi lite nedstämda när vi öppnade vår badrumskommod från Hafa, det var en repa i en av luckorna för att täckplasten inte hade legat rätt i kartongen och eftersom det är högblankt syns det rejält. Vad vi gjorde var att montera ihop hela kommoden men lämnade monteringen för luckan och åkte till Krauta där vi hade inhandlat den. Förhoppningsvis får vi en ny redan denna vecka.

När vi var på K-rauta passade jag på att kolla om mina utelampor fanns, tyvärr hade de inte dem hemma. Jag har valt att ha Modena Square från Konstsmide, dessa verkar väldigt svåra att få tag i, verkar inte vara någon lagervara.... Killen på Krauta skulle ringa på måndag och kolla leveranstid och pris. Nu måste jag hitta vägglampor till badrum och till väggen i trappen, det blir veckans uppgift.
Jag tror att snickarna kommer tillbaka denna vecka och sätter köket. Det ska bli väldigt spännande att se hur det kommer att se ut.

Inga kommentarer: