fredag 25 september 2009

Kakel, kakel och lite annat

Nu tror jag att vi äntligen har bestämt oss för kakel i köket. Det har varit många olika vändor, glas, mosaik, eller kakel. Trodde jag hade bestämt mig för glasmosaik, men när jag pratade med plattsättarna fick jag reda på att det kan vara svårt att skära i glaset och vi har ju väldigt många vinklar och vrår så det blev inte det valet. Fick börja om på nytt, och då hittade jag denna fina platta, creme färgad med räfflor/ränder i. Tycker att den är jättefin! Så nu är det bara att bestämma sig för om det ska vara över hela väggen eller liva med skåpen.....

Fick ett trist besked igår, vårt fina mosaik som vi köpte i våras var inte speciellt bra, det måste ha varit något fel på dem eftersom när man lade plattorna bredvid varandra var det över en halv centimeters skillnad. Det går ju inte när man ska lägga mosaik. Så vi fick helt enkelt börja leta efter något nytt. Vi valde att ta 10x10 plattor istället och kommer att få dem levererade på tisdag.

Kakelkillarna fick då börja med badrummet på övervåningen så nu har det hänt saker.


Och vi har fått vår riktiga dörr monterad :)

Köket börjar komma på plats, här har vi ugn och micro.


Fläkten monterad

Och målaren målar alla väggar vitt. Övervåningen är klar nu, så han börjar väl med nerevåningen nästa vecka tror jag. Det blir så bra, nu kan jag själv välja vad jag vill ha för färger i rummen när vi har bott in oss.

Imorgon ska vi tömma släpet som var överfullt och sedan ska jag försöka få lite inspiration i olika möbelbutiker.

Inga kommentarer: