onsdag 16 september 2009

Köket nästan på plats

Idag hade vi avtalat tid med kakel killarna från Eskilstuna Puts & Kakel för genomgång av hur plattorna ska ligga i badrum och hall. Allt gick bra och på fredag kommer de att börja kakla. Kommer att bli så spännande att se hur det framskrider. Är väldigt nyfiken om killarna kan få till plattorna på övervåningen, vi valde ju ganska stora plattor på golvet så jag håller tummarna att de ordnar till fallet på bästa sätt.

Bengt har jobbat massvis och lyckats sätta upp stor del av köket. Det kommer att bli sååå fint.

Vi har inte fått vitvarurna ännu så det är lite tomhål överallt men men det kommer....

Underlimmad diskho och bänkskiva i svart kompaktlaminat. Framför diskhon hade jag tänkt att ha antingen kakel eller en glasskiva. Vet inte om man behöver ha kakel inne i fönsterkarmarna och mellan fönstret, får fundera på det.
Var förbi Colorama butiken och hittade otroligt fint kakel, men nu kan jag inte bestämma mig om jag ska ha svart eller vitt. Vad tycker ni, svart kakel eller vitt?

Bengt har även hunnit med att montera upp mer av trappräcket. Snart är det klart också.


Nästa vecka kommer rörmokaren, så i helgen måste jag hitta en badkarsblandare som vi vill ha. Funderar på att köra på samma serie som resten av blandarna - Tapwell, får se om jag hittar någon fin.

1 kommentar:

Vi bygger ett Doppingen hus sa...

Hej
Ni ser ut att ha kommit lika långt som oss. Hur bred är er trapp? Vilket hus bygger ni, firma?
/Gabriella