tisdag 20 oktober 2009

En vecka kvar

Som sagt en vecka kvar tills vi får nyckeln i handen, det känns ganska skumt, detta är ju något som vi har gått och längtat efter i ett och ett halvt år och nu är det nästan klart. Jag tror att jag kommer att känna mig helt tom när jag flyttar in, vad ska jag nu längta till?
Husbygget har ju varit en del av vår vardag i över ett år med olika beslut och visioner, nu kommer det snart vara slut, nu har vi snart nått målet. Nu kommer vi istället att bo i huset, troligtvis kommer vi ha så mycket att göra i det nya huset med alla små projekt som ska göras så man kommer nog inte hinna tänka efter, men det är en tanke som har slagit mig.

I fredags hade vi kontrollbesiktning och det mesta gick smärtfritt, det var lite småsaker som skulle fixas till. Vi pratade lite om toaletten på övervåningen eftersom röret inte sitter på samma plats som det står på ritningen. Det är ju lite trist eftersom jag har köpt ett jättefint badkar och vi tittade enbart på ritningen när vi mätte och beställde badkaret :( Förstår inte hur man kan sätta ett rör fel på 20 centimeter, har inte pratat med rörmokaren ännu så vi får väl se vad han har för förklaring. Tyvärr hade inte toaletterna kommit så vi kunde inte riktigt mäta om det skulle få plats eller inte. Ska ut till huset imorgon och se om de har blivit monterade och även då mäta om vi får plats med badkaret. Annars vet jag inte vad vi gör, får väl ta det då....... så håll tummarna att allt funkar imorgon.


Annars var det som jag sa bara småsaker som skulle åtgärdas, tror att de har hunnit med det mesta. Igår satte Johan upp spegeln uppe i badrummet, har inte sett om det ser bra ut men det gör det nog. Jag var mest orolig för att spegeln skulle gå sönder men det gick ju bra, vi var ju där i fredags och skulle sätta den, men då fick vi inte in spegeln i nischen, hade visst mätt fel på en cm.


Har köpt två barstolar till köksön idag från en kompis som skulle sälja, titta vad fina tror att jag kommer sitta kanonbra på dem. Försa möbelinköpet till det nya huset :)


Inga kommentarer: