lördag 15 augusti 2009

Uppdatering av 2:a leveransen

I torsdags kom andra leveransen från Sävsjö Trähus. Det var som sagt lite smått och gott, var förbi och fotade lite vad som hade anlänt och så passade jag även på att titta vad som har hänt. Leveransen verkar ha gått bra och materialet är på plats inne i huset. Vi fick våra innedörrar se så fina

Såg även att golvet kom med på leveransen. Trappan däremot vet jag inte riktigt vart den var men den ska tydligen ha kommit och jag tror att snickarna ska sätta upp den någon gång nästa vecka. Pratade med snickarna när jag var över och kom överens om att väggen mellan hallen och trappen kommer att följa trappen istället för att vara ända upp till taket.





Såg att elektirken har varit i farten och lagt slingor i badrummet.
Och här har plattsättarna börjat spackla golven i både WC och tvättstugan. Här ser ni WC
Och här är tvättstugan, här har de kommit längst och detta är rummet som plattsättarna kommer att börja med nästa vecka.


På söndag ska jag som sagt till Colorama och kolla färg och tapeter. Ska också försöka hinna åka runt och titta på ytterbelysning. Har en någorlunda koll på vad jag vill ha men ska ut och se de olika alternativen. Det kommer en uppdatering av lampor snart

Inga kommentarer: