tisdag 18 augusti 2009

Bilder klinkers tvättstuga

Här ser ni hur det ser ut i tvättstugan nu när vi har lagt klinkers. De hade till och med hunnit lägga fog idag. Nu skulle plattsättarna tydligen göra ett annat jobb så jag har nästan två veckor på mig och fundera hur jag vill att resterande plattor ska ligga.



Här har plattsättarna förberett för kakling i lilla badrummet på nerevåningen. det ni ser rakt fram till höger är där toaletten ska stå, vi har en vägghängd.


Jag fick lite annat och fundera på efter att varit ute på bygget. Bengt undrade hur vi hade tänkt med golvet under kaminen. Vi har ju planerat att lägga klinkers där under, men frågan är, vår kamin kommer att stå ganska fristående och synas från alla håll. Då är frågan om det blir snyggt med en kvadratmeter klinkers, kanske blir lite som en fyrkant som är lite malplacerad. Det måste jag fundera på, det finns ju snygga glasplattor som kaminen kan stå på. Tänkte kolla när snickarna har fått upp trappen och väggen då ser man nog hur det kommer att se ut lite bättre.

Imorgon kommer nog målaren över så då tänkte jag ta och prata lite med honom om vilken vit färg som skulle kunna passa bäst. Ska försöka på colorama igen och få lite bättre hjälp denna gång.

Inga kommentarer: