lördag 22 augusti 2009

IKEA besök

En vecka till har gått och det går framåt på bygget. Igår var jag förbi och pratade lite med Sven och Bengt. Hade tänkt att träffa målaren men han var inte där så jag hoppas att jag hinner prata med honom på måndag. Han har i alla fall varit på plats och börjat spackla tvättstugan.


Snickarna har hunnit med att gipsa alla väggar, här är trappväggen gipsad och klar. Tydligen ska målaren måla väggen innan trappen ställs dit.

Här har dem förberett för målaren.....



Igår efter jobbet gjorde vi ett besök på IKEA i Västerås. Först fick vi tömma släpet som var fullt med gips och annat skräp och sedan blåste vi iväg till Ikea för inhandling av inredning till tvättstugan. Det blir vita luckor - Applåd med en grå bänkskiva och en lite fin diskho. Tror att det kommer bli kanonfint.


Det tog sin lilla tid att ta fram vad vi ville ha och sedan plocka ihop det på ta själv lagret. Tyvärr saknades tre luckor, men tydligen fanns det på lagret så efter stängning fick killarna ta fram trucken och hämta ner luckorna till oss. Man tackar, så slapp vi åka två gånger. Vid nio snåret kom vi tillbaka till huset och lastade av tvättstugan och ställde oss och fyllde på släpet igenom som vi tog med oss för tömning på tippen dagen efter. Grannarna måste ha undrat vad vi höll på med i mörkret :)

Nu är det bara att montera ihop alla skåp, men det får vänta tills nästa vecka, nu åker vi iväg och firar vår 1 åriga bröllopsdag! Tänk vad ett år går fort. Ha det så bra allihopa.

1 kommentar:

Its a house sa...

Tack för din kommentar inne hos mig! Vilket fint hus ni kommer att få! Sen får jag säga grattis på 1-årsdagen ser jag!!!