söndag 22 mars 2009

Kvalitetsansvarig

Igår hade vi bestämt möte med en kvalitetsansvarig som skulle presentera sig och så skulle vi se om vi trivdes med honom. Han kom över till oss och vi tyckte att han verkade mycket bra, hade redan varit hos kommunen och pratat med dem och ordnat fram våra papper. Han hade skrivit ut ett papper med vad som ingick i priset och vad han ville vara involverad i. Vi kom överen om ett fast pris och tyckte att det kändes rätt.

Han verkar vara en kvalitetsansvarig som gärna är involverad och tycker det är roligt att vara ute på bygget. Han kommer att vara väldigt närvarande och ville gärna att vi skulle ställa så många frågor som möjligt. På måndag skulle han lämna in papprena till kommunen och boka möte för byggsamråd. Förhoppningsvis får vi till ett möte om en vecka.

Imorgon ska Johan träffa grundläggaren, säljaren och Per-Erik vår kvalitetsansvarige på tomten för att planera grundläggningen och bestämma om vi ska spränga bort stenen eller höja huset. Trist att jag inte kan vara med men Johan får hålla mig uppdaterad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att allt verkar flyta på bra.Skönt när allt kommer igång.
Vi har det så bra att min man är utbildad kvalitetsansvarig ,så vi behövde aldrig anlita någon eftersom min man var vår KA.
Lycka till med allt.
Kram Helena

Mrs Small Town sa...

Hej,

Jag måste säga att jag inte avundas alla de val som ni som väljer att bygga ett "nyckelfärdigt" hus måste ta på så kort tid!!! Jag kan tänka mig att det kan vara ångest framkallade ;-)

Själva har vi hållt på och byggt i drygt ett år nu (tillbygge) och våra beslut om materialval m.m har kommit pö om pö.

Lycka till på färden till ett färdigt hus :-)

Hälsningar
Sara Small Town

VI OCH VÅRT HUS sa...

Hej! Tack för ditt besök och din kommentar på min sida. Lycka till med bygget.
MVH Hanna/Nu bygger vi

Anonym sa...

Hej!
Vad kostar en KA?
MVH // Sofi