torsdag 19 mars 2009

Bygglovet godkänt!

Äntligen, idag när vi kom hem så låg brevet där från kommunen. Bygglovet har beviljats!!!!! Hur kul som helst, äntligen, man måste verkligen ha tålamod när man ska bygga nytt. Nu är det dax att leta upp en kvalitetsansvarig så att vi kan boka in ett byggsamråd med vår handläggare.

Vi var ute på tomten efter jobbet idag och då hade kommunen redan varit där och markerat ut huset. När dem väl har bestämt sig så jobbar de snabbt. Då var även våra nya grannar över gatan där. Första gången vi träffade dem också, verkade mycket trevliga. De hade köpt en sommarstugetomt så dem har haft lite jobb med att riva sommarstugan. Nu ska deras grundläggning börja nästa vecka.

Jag tog några kort med mobilen för att lägga upp här, men jag måste leta fram sladden från mobilen till datorn och det är inte det lättaste, har inte för över mina bilder från mobilen många gånger hmmmm får se hur det går. Annars får jag åka ut med kameran i helgen istället.

På måndag ska Johan träffa grundläggaren och Göran för att gå igenom om vi verkligen ska höja huset eller om vi ska spränga bort stenen. Tyvärr är jag borta på tjänsteresa så jag missar det. Jaja tror nog att herrarna klarar sig bra utan mig där ute.

5 kommentarer:

Maria sa...

Grattis!

Nu är det bara att tuta och köra med resten då;)

Kul!

// Maria

Mia sa...

Hej Paulina o Johan!
Vad roligt att det ordnade sig.
Vi följer med intresse ert blogg inklusive alla härliga bilder.
Lycka till med husbygget.
Hälsar
Vi i Myrängen

Anonym sa...

Grattis till bygglovet! Tur att man inte alltid vet innan hur lång denna process kan bli....

//Charlotta.

PS. Snyggt namn du har förresten! (Min äldsta dotter heter också Paulina)

Anonym sa...

Ett stort Grattis till er.
Vad skönt för er att få klart på det.
Lycka till med ert husbygge.
Ha en härlig Fredag.
Kram Helena

Anonym sa...

Graulerar! Vad skönt!