torsdag 5 mars 2009

Ett steg på vägen

Oj vilken pärs, efter mycket om och men med bilder och kartor skickade på mail har vi fått besked från länsstyrelsen att det inte är en åkerholme som omfattas av biotopskyddet. Tjoho!! Så nu väntar vi bara på att få allt klart med kommunen innan vi ska kunna skicka iväg våra papper för beställning av konstruktionsritningar.

Igår var vi i Västerås hos Sävsjö Trähus och gick igenom alla papper och ritningar så att vi fick rätt tillval osv. Det är inte lätt med alla val och papper som ska gås igenom men efter några timmar, lite chokladrutor och vanlig choklad hade vi kommit igenom det mesta. Vi har lite små val kvar som vi måste ta, tex vilken färg vi ska ha på vår badrumskommod, svart eller vit. Jag har ju inte ens bestämt vilken färg på kakel som vi ska ha, troligtvis blir det vita väggar och svart golv. Just nu lutar jag åt svart kommod.



Bilderna är från Dansanis hemsida


Frågan är också om man ska spegelgarderob där nere, eller ska det vara en vanlig skjutgarderob utan speglar? Vilken sorts fönsterkarm ska vi ha, rak eller fasad.............

Så det är lite saker att fundera över här i helgen!

3 kommentarer:

Maria sa...

Vad skönt att det var "falskt alarm"

Nu är det bara att kliva vidare fråmåt på er resa fram till ert nya hus.

Lycka till med era val... ni kommer att tycka det är snurrigt med allt. Med lite magkänsla och ordentligt funderande kommer man även ut på "andra" sidan även här:)

Kram Maria

Anonym sa...

Härligt att det löste sig för er också - jag vet hur frustrerande det kan vara! Lycka till med alla val! Det är mycket att tänka på...

sandyekman sa...

Hej!
Vi har ju också Dansanis grejer i vårt hus. Jag kan försöka ta några bilder åt dig så du får se det "live". Vi har en högblank svart å en som heter coffe. Jag tar en sväng ut i helgen å fotar så kan jag visa på bloggen sen.