tisdag 3 februari 2009

Möte med köksfirman

Igår var vi i Västerås igen och träffade vår säljare för att gå igenom tillvalen och bestämmas oss för hur vårt kök skulle se ut. Jag kom dit med spänd förväntan, kök är ändå väldigt kul, kan nog säga att det är mycket roligare än att prata tjocklek i väggar eller isolering.

Hade gjort min hemläxa och begärt en ritning med liggande skåp för att se om det skulle kunna vara ett alternativ. Det blev verkligen skillnad mot tidigare, mycket bättre och luftigare. Se vad fint det blev! De liggande överskåpen blir dubbla så man öppnar båda skåpen över varandra samtidigt som bilden jag visade i förra inlägget.

Vi fick även ett förslag på hur köksön skulle kunna se ut om man höjde upp sista biten av ön så att det blir en del som är mer barhäng. En annan fördel med ha ha en upphöjning är att man får bort lite av alla kastruller osv som kommer fram när man lagar mat. Vi lutar just nu åt att välja detta alternativ. Om ni tittar tillräckligt noga på bilden nedan ser ni att vi till och med har klämt in en liten vinkyl :)


Sitter nu och funderar lite på köksblandare, den som vi har tyckte jag var helt ok fram tills att jag började titta på alla andra alternativ som finns... det var ju inte så bra. Så nu funderar jag på att ta en liten nättare antingen denna från Tapwell - Slim 180 eller den undre från Gustavsberg - GBG Scandic. Svårt val....



4 kommentarer:

Drömhem sa...

Snyggt kök, jag älskar liggande överskåp, mycket snyggare än vanlig! Jag röstar på blandaren på den övre bilden :-)

Frida - rakalinjer.blogg.se sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Frida - rakalinjer.blogg.se sa...

Vilken härlig köksö! Har själv alltid velat ha en köksö.. Det där med blandare är riktigt svårt! I vårt kök har vi en Mora Rexx som vi är riktigt nöjda med.. Den passar perfekt då den är rak och enkel..
Kram Frida
http://rakalinjer.blogg.se

Anonym sa...

hej, hittade hit via drömhem.. vi bygger o hus just nu. jättesnuggt kök! men har ni vask vid köksön där ni har häll?? vi hade nämligen ritat så där förut och då får man inte bygglov av kommunen ( inte i örebro iallafall) för enligt 2008 års nya regler måste det finnas en vask på samma ställe som hällen..

Blandare är supersvårt, alldeles för många att välja på. LyckA TILL

/vickan