fredag 1 maj 2009

Grunden klar

Oj vad dålig jag är på att uppdatera bloggen just nu.... det har varit mycket resor just nu med jobbet så jag har helt enkelt inte hunnit med. Sedan när man väl varit hemma har det ju varit alldeles underbart väder så då har man inte velat sitta inne i en varm lägenhet och uppdatera bloggen.

Men nu tänkte jag att jag var tvungen att lägga upp lite bilder på hur grunden ser ut. Var själv ute och såg grunden med egna ögon första gången igår. Det blir jättefint :)

Vår grannes hus har redan kommit på plats, så det står där redan, jättefint. Nu väntar vi på att få reda på när vårt hus kommer. Troligtvis blir det vecka 20, så om en vecka ungefär. Jag var lite orolig att det skulle komma nästa vecka när jag inte var hemma. Men om vi har tur kommer det veckan efter, vi får reda på det på måndag när Göran är tillbaka från sin semester.

Ja nedan ser ni lite bilder på hur grunden blev till:





Här borrar dem för bergvärme, vi tog tillslut beslutet att gå på bergvärme istället för jordvärmekollektorer. Det var inte så stor skillnad på priset samt att vi slapp oroa oss för om vi verkligen kunde gräva ner jordkollektorerna.



Nu är det vara väntan kvar tills huset reses. Sedan är det ännu mer väntan på att det ska bli klart. Suck nu när det är så fint väder längtar man verkligen att få ha sitt eget hus med tomt.... nästa sommar så kommer vi att ha det i alla fall.

Nu ska jag ut och sola för att försöka få lite färg...

Inga kommentarer: