onsdag 20 maj 2009

Elektrikern

I tisdags hade vi möte med vår elektriker ute på bygget, vi hade fått hem elritninge, som inte sa oss speciellt mycket med alla konstiga tecken, men efter mötet var vi lite bättre uppdaterade vad allt betydde. Men herregud hur ska jag kunna veta vart jag vill ha taklampan i köket. Jag vet ju knappt vad vi ska ha för köksbord och ännu mindre hur vi ska ställa bordet. Hmmmm det blir mycket att fundera på under helgen.

I alla fall så pratade vi med honom och gav våra önskemål, lite spots i badrummet där uppe och några i köket, stegljus i trappen och lite extra uttag och dimmrar. Han skulle återkomma med pris i helgen så får vi se sen vad vi väljer. Jag har hört att det är dyrt med elektriker..... Så helgens uppdrag är att "möblera" vårt hem och välja vart vi ska sätta alla lampor, tv, dator etc. Kommer att bli spännande, får se om vi gör rätt val.

Nu är jag ledig fram tills på måndag och det ska bli såååå skönt med ledighet, får väl åka förbi huset och se om det har hänt något. I tisdags när vi var där höll snickarna på att fixa till mellanbjälklagret så att elektriken sedan ska kunna lägga rör i det. Glömde kameran så det blev inga bilder. Jag hade även med mig hembakad mmorotskaka till snickargänget och det blev de glada över.

1 kommentar:

sandyekman sa...

Ångest! Jag vet precis hur det känns. Det är skitsvårt med allt elektriskt. Jag är jättenöjd med våra val och vi hade världens bästa elektriker.
Belysningen i trappan blev super så det gör ni rätt i att välja.
Ser fram emot att höra om era tankar.