söndag 31 oktober 2010

Mycket har hänt

Oj vad tiden går, detta var verkligen inte meningen att jag skulle skriva två inlägg o sedan hålla uppe i en hel månad....... men det är lite annat som har hänt i våra liv så vi har haft fokus någon annan stans. Vi har nämligen fått tillskott i familjen, nu är vi tre! Vi fick en liten flicka i slutet på september så vi har haft fullt upp med att ta hand om henne och beundra den lilla prinsessan. Men nu tror jag att vi har installerat oss tre och har börjat hitta lite rutiner så jag tänkte ta upp bloggen igen och fortsätta där vi slutade.

Just det lite uppdateringar vad som har hänt under sommaren, det var där jag var sist. Jag tänkte visa upp vår hall som vi har fixat till lite. Jag hittade nämligen inte någon fin hallmöbel så vi fick vara lite kreativa och skapa oss en egen möbel. Ett besök till Ikea och vips så hade vi hittat materialet till hallmöbeln. Vi köpte en Expedit hylla och sedan en bänkskiva från köksavdelningen, vi trodde att det var samma vita färg, hade tänkt mig en vit hallmöbel. När vi kommer hem och börjar snickra och montera märker vi att det inte alls är samma vita färg så då fick vi byta spår och bestämde oss för att måla bänkskivan svart för att få en svart/vit hallmöbel istället som passar perfekt till Pappelina mattan. Lådorna införskaffades på Ikea samt även hängarna längst till vänster i bild nedan.
Hängdelen av hallmöbeln införskaffades på K-Rauta och monterades av Johan. Det enda som saknas just nu är skostället, har inte hittat något som passar så vi kommer att köra på platsbyggt skoställ, ska bara komma på hur det ska se ut så får Johan snickra lite till.



Inga kommentarer: