onsdag 2 december 2009

Livstecken från oss

Oj en hel månad har redan gått, en hel månad har vi bott i nya huset och haft massvis att göra. Har fortfarande inte fått något internet eftersom kommunen är alldeles för långsam. Jag fattar inte när man har skrivit på kontraktet i juni månad, juni månad det är nästan sex månader sedan!!!!!! Herregud hur lång tid ska det ta. Nu har vi fått låna ett trådlöst 3G abonnemang av en av våra vänner, så äntligen har jag internet hemma igen :)

Vad har hänt under denna månad då? Ja vi har verkligen haft att göra, packa upp alla lådor och hitta ett nytt hem för sakerna. Inhandla massvis med nya saker. Titta på möbler, har ju dansbana på nedervåningen just nu, i väntan på att soffor ska inhandlas..... plus lite andra saker.

I fredags kom vårt härliga badkar och det blev sååååå fint, nu väntar vi bara på att få en svart badrumskommod innan badrummet är komplett! Igår invigde jag bastun, Johan hade redan bastat två gånger men jag provade den för första gången igår och det var kanon, lite för varmt men vi ska nog lära oss att få till bästa möjliga temperatur.

Under helgen plockade vi fram juldekorationen och man märker att man har fått ett större hem, dekorationen tog slut efter kök o vardagsrum..... får se till att inhandla lite mer julsaker i helgen tror jag. Nu när jag har internet kommer jag att uppdatera bloggen lite oftare!

Inga kommentarer: